Wie maken er gebruik van de diensten van Vrijetijdskennis of voor wie hebben onze ervaringsdeskundigen reeds gewerkt?

Grote vrijetijdsbedrijven- en organisaties

  • Ardoer.com, campings met een hart- breed pakket diensten
  • Avifauna, masterplanning
  • Diergaarde Blijdorp, guest journey
  • LibĂ©ma exploitatie (Safaripark en Speelland Beekse Bergen, Autotron, Ecodrome, Sportiom, Het Nederlands Stripmuseum en Dierenrijk Europa, Brabanthallen, Ijsselhallen, Zeelandhallen, enz) – breed pakket diensten.
  • Recron (branche-organisatie recreatieondernemers Nederland)- events, studiereizen, Quick Scans Dagrecreatie 
  • Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer, NHTV, Nu Breda University of applied sciences- events/onderwijs/trainingen 
  • NORT Brabant/Gelderland- events
  • European Association for Zoo’s and Aquaria (EAZA)- events
  • Nederlandse Vereniging van Dierentuinen- breed pakket producten
  • Brabants Bureau voor toerisme – events
  • Fontys hogescholen- events
  • Food Inspiration Month- event en marketing
  • Brabants Bureau voor Toerisme-advies
  • Landal (Port Greve)- advies/studiereis
  • Landwinkels- workshop
  • Fruitconsult- workshop
  • Leisureboulevard- workshop
  • Regio Hart van Brabant (bestuurders portefeuille Leisure van de gemeenten): workshop
  • Nationaal Park Hooge Veluwe- studiereis
  • Nationaal Landschap De Maashorst- lezing
  • Utrechts Bureau voor Toerisme- events
  • Koninklijke Horeca Nederland, workshop media – studiereis
  • Club van Elf- studiereis 
  • Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE), marketing-advies
  • Universiteit van Tilburg- events
  • ZLTO, workshops en project Groei.Kans
  • Project Boer zoekt Jou.nu – concept en marketing
  • Taskforce Multifunctionele Landbouw, ondernemersdagen 2009 en 2010, workshoptour 2011 
  • Plattelandstoerisme Brabant, workshops, jurylid award
  • Land van de Zaligheden, marketing
  • Rivierenland, congres
  • Holiday Media, Relatiedag, concept en spreker 
  • VeKaBo Nederland, Brabant, Zeeland en Limburg- breed pakket producten
  • Pergama Landjuweel, Ballonairpoort, marketing
  • Gemeente Werkendam, ontwikkeling recreatiepoort de Biesbosch
  • Vereniging de Zonnebloem, consultancy en trainingen inzake toegankelijkheid dagattracties
  • ComnetZ, workshop imagineering
  • Gemeente Vlaardingen, ontwikkeling nieuw stadspark/attractie
  • Gemeente Halderberge, productontwikkeling en marketing 
  • Gemeente Oss, positionering en workshops
  • Enversed, VR centers
  • Texels Ondernemers Platform, lezing
  • Golf4All, consultancy

Bedrijven verblijfsrecreatie

  • Camping het Schinkel, Het kinderkoninkrijk- mediaconsulting
  • Campingpark Ons Buiten, positionering & inrichting
  • Camping Orisant, marketing
  • Slapen in een Ballonmandje, concept
  • Slapen in een Bunker, concept
  • Center Parcs, marktonderzoek, trainingen en advies

Bedrijven dagrecreatie

  • Paardensport centrum de Kempen, marketing-advies
  • Concept Fietsen met streken (diverse bedrijven)
  • Concept Wandelanders voor Taverne D’n Oude Brandtoren (met diverse partners)
  • Dagstrand Oost Maarland/Fun Valley Maastricht, marketing en concept
  • Indoor entertainmentcenter De Voltage, marketing

Bedrijven horeca

  • Likeur- en Frisdrankenmuseum- breed pakket producten
  • De Sevewaeg, veelzijdige horeca – breed pakket producten

Diversen

  • MS-web/MSkidsweb- contentproductie en events
  • MS-research- contentproductie en events
  • Congres “dagrecreatie of niet?”, dagvoorzitter
  • VVD Brabant -mediaconsulting
  • Streekvakanties.nl -consulting
  • Eyeworks international, conceptontwikkeling/deskundigheid
  • Plattelandswinkel broes Goes, marketing
  • Aad Struijs Persprijs, de persprijs voor mediaproducties over vrije tijd/toerisme, jurylid
  • Plattelandstoerisme award, jurylid 
  • Netwerkdag Plattelandstoerisme 2014, lezing, zie voor verslag deze site
  • www.frisbelegen.nl, expert en redacteur over toerisme en vrije tijd
  • Vereniging de Zonnebloem, ontwikkeling en uitvoering, quick scans, training hospitality en toegankelijkheid
  • Bijdragen aan het boek ‘Aan het werk, beleving stelt nieuwe eisen aan personeel’ en ‘Klachtvriendelijkheid’
  • Commissie voor de Millieu Effect Rapportage (MER), expert leisure

Mediapublicaties in of bij

  • Recreactie
  • Recreatie en Toerisme
  • Rekreavakkrant
  • Tourpress.nl
  • Trendrapport Toerisme en Recreatie
  • Diverse lokale/regionale huis-aan-huis-bladen
  • Reiskaternen van landelijke kranten, zoals de Telegraaf, Het Algemeen Dagblad en NRCnxt 
  • Reacties op ontwikkelingen in de leisuremarkt voor diverse media
  • Omroep Brabant (en andere regionale omroepen)
  • L1, hoofdgast in radiotalkshow
  • Interview over kamperen voor de Zwitserse (Schweizer Radio DRS) en Duitse publieke radio (ARD)
  • Tros In bedrijf, hoofdgast in radiotalkshow
  • RTL- Nieuws /RTL4 Editie NL
  • Nu.nl, diverse artikelen
  • NOS Jeugdjournaal
  • NOS Nieuws
  • NOS op 3
  • NPO, Radio1 , de Nieuws BV en Spraakmakers
  • BNR nieuwsradio
  • RTL Z, Paul van Liempt Live
  • 1Vandaag, Avro/Tros
  • De Telegraaf
  • QMusic, Mattie en Wietze
  • Kampeer & Caravan Kampioen van de ANWB
  • Diverse dierenprogramma’s zoals Zoovenirs en Nieuws uit de Natuur
  • Van januari 2009 tot begin 2011 leverde Vrijetijdskennis regelmatig bijdrages over vrijetijd/leisure aan het trendblad Eye, nu genaamd FONK, Zicht op Trends.
  • Sinds 2011 verschijnt er in ieder nummer van de Rekreavakkrant een collumn over trends van VTK-oprichter Goof Lukken
  • Sinds 2014 verschijnen er regelmatig blogs van trendwatcher en pretparkdeskundigge Goof Lukken op www.travelnext.nl